El canal ètic es regeix pels principis de confidencialitat, respecte i veracitat.
L’objectiu és facilitar la comunicació de qualsevol informació que permeti a CORMA S.C.C.L. detectar, prevenir i corregir possibles incompliments de la normativa legal i corporativa.
La seva funció no és la de formular queixes i suggeriments de caràcter general, per aquest tipus de comunicacions hi ha disponible el formulari de contacte.
Les persones informants han d’utilitzar el Canal Ètic de bona fe i amb consciència honesta de la certesa de la informació, les comunicacions han d’estar mínimament fonamentades i, si s’escau, aportar proves o indicis objectius suficients per considerar que la informació comunicada és certa.
Les denúncies falses o realitzades de mala fe o amb intenció de causar danys podran ser objecte de sanció.
CORMA S.C.C.L. garantirà la indemnitat i protecció de les persones denunciants tal i com preveu la llei 2/2023, reguladora de la protecció de les persones que informin d’infraccions normatives i de lluita contra la corrupció. Tota persona que comuniqui o denuncïi de bona fe gaudirà de la deguda protecció conforme el que estableix la normativa aplicable.
Específicament, tota persona treballadora de CORMA S.C.C.L. o altre subjecte protegit per la normativa, que utilitzi de bona fe el Canal Ètic per denunciar eventuals irregularitats, ja sigui de forma anònima o de manera confidencial, tindrà dret a ser protegit tal i com s’estableix a la llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció i normativa d’aplicació.
El Canal Ètic s’ha dissenyat per a que el denunciant que vulgui mantenir-se en l’anonimat ho pugui fer amb les garanties suficients.
Qualsevol acció contra la persona denunciant, que es pugui entendre com una amenaça, discriminació o represàlia per efectuar una denúncia, tindrà consideració d’infracció a la llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció i es tramitarà d’acord amb la legislació que resulti d’aplicació.
També es vetllarà per la confidencialitat de l’informant en el supòsit que no hagi utilitzat el canal intern previst i/o hagi informat a persones diferents del responsable del sistema.
De manera més concreta, alguns del principals drets de l’informant previstos són els següents:
• El dret a no formular denúncia a través del sistema intern i optar directament pel canal extern d’informació ( art. 16)
• El dret a denunciar identificant-se o anònimament, per escrit o verbalment ( art. 7)
• El dret a justificant de recepció de la comunicació ( art. 9.2 c)
• El dret a la confidencialitat en cas de fer servir una altra via de comunicación diferent al sistema intern ( art. 9.2 g)
• El dret a rebre comunicació de la tramesa de la denúncia a l’Autoritat Independent de Protecció de l’Informant ( art. 23) i de la revelació de les seves dades confidencials ( art. 33.3)
• El dret que la seva identitat no sigui revelada a terceres persones i al fet que no es puguin obtenir dades que permetin la seva identificació ( art. 33.1 i 2.)
Aquests drets hauran de ser garantits a nivel intern, per part del personal encarregat del sistema.
Accediu al canal ètic aqui.
Descarregueu la política del canal ètic aqui.